نکات کلیدی فلفل

نکاتی در خصوص هرس فلفل

6 نکته نحوه هرس گیاهان فلفل برای حداکثر عملکرد

هرس بوته‌های فلفل بسیار آسان است. به طور خلاصه، هرس گیاهان فلفل فرایند برش بخش‌های خاصی از گیاهان است تا شکل آنها را تقویت کرده و آنها را بارورتر کند.

چرا فلفل‌ها هرس می‌شوند؟

گیاهان فلفل را هرس می‌کنیم تا شکل بهتری برای بقا و حداکثر بهره‌وری به آنها بدهد. این گیاهان کمتر احتمال شکستن و از بین رفتن و خراب شدن دارند و تولید فلفل بیشتری دارند.

بنابراین اگر می‌خواهید گیاهان فلفل در شکل مناسب باشند تا زنده بمانند و رشد کنند، باید آنها را به درستی هرس کنید. در واقع حذف شاخه‌های فوقانی  تا گیاهان انرژی و رشد خود را در جاهای دیگر متمرکز کنند.

باعث می‌شود رشد عمودی آن‌ها را متوقف می‌کند و آن‌ها را به شکل قوی‌تر، پرتر و پایدار در می‌آورد. و وقتی پرتر می‌شوند، شاخه‌های اضافی گل می‌دهند و گل‌ها میوه بیشتری تولید می‌کنند.

چگونه هرس گیاهان فلفل را قوی‌تر، پرتر و پایدارتر می‌کند؟ خوب، همانطور که در بالا ذکر شد، هرس طبق تعریف حذف شاخه‌های بالا است. مانند بسیاری از محصولات غذایی، گیاهان فلفل به طور طبیعی عمودی رشد می‌کنند.

متأسفانه ساقه آن‌ها خیلی قوی نیست. بنابراین، هنگامی که آن‌ها بیش از حد رشد می‌کنند، ناپایدار می‌شوند و می توانند به راحتی شکسته شوند.

برداشتن شاخه‌های بالای آن‌ها که هرس نامیده می‌شود از بلند شدن بیش از حد آن‌ها جلوگیری می‌کند و آنها را شاخه‌های Y شکل می‌کند. این شاخه‌ها هستند که آن‌ها را قوی‌تر ، پرتر و پایدارتر می‌کنند.

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، هرس بسیار مفید است. با این حال، تنها در صورتی مفید است که به درستی انجام شود. اگر به هر شکلی فلفل‌های خود را هرس کرده‌اید، به احتمال زیاد آن‌ها را بهتر نخواهید کرد.

هرس در صورتی مفید است که در زمان مناسب انجام شود.

زمان مناسب برای هرس گیاهان فلفل؟

زمان مناسب برای هرس گیاهان فلفل پنج یا شش هفته پس از کاشت است.

2 مرحله دیگر وجود دارد که هرس گیاهان فلفل خود را برای شما مفید سازد.

پنج یا شش هفته پس از کاشت

در این مرحله، اغلب گونه‌های گیاه فلفل اغلب قد بلند و ضعیف است. آنها همچنین دارای برگ‌ها / شاخه‌های واقعی هستند.

این واقعیت که شاخه‌ها بلند و ساق‌دار هستند و دارای برگ‌های واقعی هستند که می‌تواند به رشد شاخه بعد از هرس کمک کند، دلیل هرس بیشتر گیاهان فلفل در این مرحله است.

 هرس پنج یا شش هفته پس از کاشت، هرس از بالا است. اگر هرس از بالا به درستی انجام شود، از رشد و بلندتر شدن گیاهان فلفل جلوگیری می‌کند. در عوض، گیاهان فلفل را تشویق می‌کند تا تولید شاخه کنند و پرتر و محکم‌تر شوند.

بنابراین اگر می‌خواهید گیاهان فلفل  پرتر، محکم تر و مقاوم‌تر شوند، باید حدود پنج یا شش هفته پس از کاشت آن‌ها را هرس کنید. و به یاد داشته باشید، هرچه شاخه‌های بیشتری در گیاهان فلفل خود داشته باشید، عملکرد  بیشتر خواهد بود.

 پنج یا شش هفته پس از کاشت همچنین زمان مناسبی برای هرس گیاهان فلفل برای حداکثر عملکرد است.

سه هفته قبل از اولین یخبندان

 گیاهان فلفل خود را حدود سه هفته قبل از اولین سرمازدگی هرس کنید. در این مرحله، زمستان نزدیک است و فلفل‌های شما به پایان عمر خود نزدیک می‌شوند. اگر زمستان نزدیک است، یخبندان آنها را از بین می‌برد.

هرس  در این زمان بسیار مفید است. زیرا تمام انرژی و رشد را در غلاف‌های نارس متمرکز کرده و آنها را تشویق می‌کنید تا قبل از فرا رسیدن زمستان به بلوغ کامل برسند.

نوع هرس سه هفته قبل از اولین یخبندان هرس سنگین است.شامل بریدن تمام شاخه‌ها و ساقه‌ها بدون غلاف فلفل است. اگر به درستی انجام شود، انرژی گیاه را روی شاخه‌های دارای غلاف متمرکز می‌کند و غلاف‌ها را سریعتر بالغ می‌کند.

بنابراین، اگر می‌خواهید گیاهان فلفل شما قبل از اولین سرمازدگی یا قبل از زمستان میوه بیشتری تولید کنند، باید هرس آنها را سه هفته قبل از زمستان جدی بگیرید.

بعد از اولین یخبندان

نوع هرس بعد از اولین یخبندان هرس بسیار چشمگیری است. شامل حذف تمام شاخ و برگ ، به جز چند برگ برای زنده ماندن گیاهان می‌شود.

اگر به درستی انجام شود،  گیاهان را به خواب رفتن تشویق می‌کند و انرژی گیاه را بر محدودیت فتوسنتز و بقا متمرکز می‌کند. احتمال زنده ماندن گیاهان فلفل را بیشتر می‌کند.

6 نکته نحوه هرس گیاهان فلفل برای حداکثر عملکرد

همانطور که  ذکر شد، زمان مناسب برای هرس گیاهان فلفل برای حداکثر عملکرد تقریباً پنج یا شش هفته پس از کاشت است.

به این دلیل که باعث توقف رشد عمودی و باعث رشد جانبی، کامل و محکم آنها می‌شود. و چیزی است که منجر به شاخه‌های بیشتر و فلفل بیشتر (حداکثر عملکرد) می‌شود.

هرس گیاهان جوان فلفل در سن پنج یا شش هفتگی به عنوان هرس نوک یا بالا نامیده می‌شود.

6 نکته در خصوص نحوه هرس گیاهان فلفل جوان را برای حداکثر عملکرد

یک جفت قیچی با کیفیت بخرید. شما باید یک قیچی با کیفیت بخرید تا گیاهان فلفل  را به طور موثر هرس کنید.

برای هرس باید از یک قیچی با کیفیت استفاده کنید زیرا اگر با دستان خود شاخه‌های گیاه فلفل را بشکنید یا بچسبانید، می‌توانید به ساقه آنها صدمه بزنید و بهبود سریع و رشد مجدد آنها را با مشکل مواجه کنید.

گره‌های گیاه فلفل دلخواه را انتخاب کنید. پس از انتخاب اولین گیاه برای هرس، باید گره‌های ساقه آن را شناسایی کنید. گره‌های روی گیاهان فلفل بسیار مهم هستند زیرا شاخه‌ها، برگ‌ها و گل‌ها از آنها ساقه می‌کنند.

گره‌ها مرکز رشد همه گیاهان فلفل هستند. شما باید آن‌ها را در گیاهی که انتخاب کرده‌اید شناسایی کنید زیرا قصد دارید از آنها برای هرس استفاده کنید.

سه گره را از پایین گیاه بشمارید. ساقه را فقط در بالای گره سوم اصلی ببرید. پس از شمارش سه گره، باید ساقه را درست بالای گره سوم برش دهید. به این نوع هرس اصطلاحاً هرس نوک یا برش گفته می‌شود.

این نوع نوک گیاهی را که انتخاب کرده‌اید از بین می‌برد و انرژی و رشد آن را بر روی گره‌ای که در زیر برش ایجاد شده و در نتیجه رشد جانبی/ شاخه‌های بیشتر متمرکز می‌شود و با شاخه‌های بیشتر، گیاهی که انتخاب کرده‌ اید فلفل بیشتری از آنچه در ابتدا می‌تواند تولید کند تولید می‌کند.

با رعایت نکات بالا، می‌توانید تمام فلفل‌های خود را به درستی هرس کرده و به حداکثر محصول برسید. همانطور که می‌بینید، نحوه هرس فلفل برای حداکثر عملکرد چندان دشوار نیست.

آیا باید همه فلفل‌های خود را هرس کنم؟

گیاهانی دارای قد کوتاه و پهن هستند ضروری نیست. شما فقط باید گیاهانی را که قد بلند هستند هرس کنید.

چگونه گیاهان خود را پرتر کنم؟

بهترین روش برای پر کردن گیاهان فلفل، هرس نوک یا بالا است.  این دلیل که رشد عمودی را متوقف می‌کند و گیاهان فلفل را تشویق می‌کند تا به طرفین رشد کنند.

بنابراین، برای اینکه گیاهان پرتر یا پرپشت‌تر به نظر برسند، باید آن‌ها را از بالا هرس کنید.

چند بار باید گیاهان فلفل کرد؟

در حالت ایده آل، فقط باید گیاهان فلفل  را یک بار در زمانی که حدود پنج یا شش هفته سن دارند، هرس کنید. این کار باعث رشد بیشتر آن‌ها در کنار هم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *