کاشت گوجه فرنگی

روش متداول کاشت گوجه فرنگی در عمق بیشتر

دو روش متداول برای کاشت گوجه فرنگی در عمق بیشتر وجود دارد روش گودال عمیق و روش شیاری.

در هر دو روش ، از قیچی برای هرس کردن برگ‌های پایینی استفاده کنید، با فاصله 4 تا 6 اینچ از خاک برگها را حذف کنید، سپس بقیه ساقه را هنگام نشاکاری در خاک کشت کنید.

اگر کشت عمیق باشد و تنها مریستم راسی بیرون از خاک باشد، در این صورت نهال گوجه‌فرنگی در برابر علفخوارانی مانند راب، خرگوش و سایر آفات آسیب‌پذیرتر است.

همچنین در هر دو مورد توصیه می‌شود هنگام کاشت نهال، نهالها را تغذیه کنید

اجازه ندهید خاک خشک شود، زیرا ممکن است یک هفته طول بکشد تا ریشه‌های جدید در حضور رطوبت شروع به تشکیل دهند.

کاشت گوجه فرنگی به روش گودال عمیق

توصیه می‌شود هنگام کاشت مقداری کود را در چاله کاشت مخلوط کنید.در جایی که ساقه دفن شده است، جایی است که ریشه های جدید شروع به تشکیل می کنند.

مزیت روش گودال عمیق این است که نیازی به آماده سازی ندارد و در صورتی که ارتفاع نشا زیاد باشد باید حفره کاشت را عمیق تر حفر کنید

روش شیاری

 در این روش به جای قرار دادن نهال در گودال عمیق ، شیار حفر کرده و گوجه فرنگی را در شیار قرار می دهند، سپس ساقه و ریشه‌ها را با خاک می‌پوشانید در حالی که نوک آن را به سمت بالا در بالای خاک خم می‌کنید.

در این روش خطر شکستن ساقه وجود دارد بنابراین برای حل این مشکل چند روز قبل از نشاکاری، بوته‌های گوجه فرنگی خود را به پهلو بخوابانید.

از آنجایی که گیاهان به سمت نور رشد می‌کنند، نهال‌های گوجه فرنگی به طور طبیعی به سمت بالا خم می‌شوند و نشاکاری را با استفاده از روش شیاری آسان تر می‌کند.

اگر گوجه‌فرنگی‌ها از قبل گل داشتند چه کنیم؟

در صورت کشت زودهنگام یا خنک بودن دمای هوا وجه فرنگی به فاز گلدهی وارد می شود در این صورت دو موضوع وجود دارد که آیاگل‌ها را حذف کنیم یا فقط ساقه را تا چند اینچ زیر گل‌ها کشت کنید.

اگر نهال فوق‌العاده‌ای دارید و اولین گل‌های گوجه‌فرنگی شما وسط ساقه یا پایین‌تر است، شاید ارزش آن را داشته باشد که چند گوجه‌فرنگی اول را حذف کنید تا پایه‌ای قوی‌تر برای بازدهی بیشتر در بقیه فصل داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *